zaterdag 2 januari 2010

Geluksmomentjes 1

Zo aan het einde van het jaar overdenk je hetgeen achter je ligt. Het was een goed jaar, zonder meer. Veel leuke, gezellige, inspirerende gasten. Interessante gesprekken aan de grote tafel. De zomer zat vol met geluksmomentjes. Als iedere dag de zon schijnt dan is het ook niet zo moeilijk om blij te zijn.
Dit overdenkend, brengt me bij de winter. Dat is een ander verhaal. Als het dagen achtereen mistig en koud is, bedenk ik wat ik mis, allemaal niet meer heb en ook nooit meer zal krijgen. Dat brengt me bij mijn goede voornemen.
Wat meer stil staan bijdatgene wat ik wel heb!
Ik hoef niet zo lang te wachten. Op de eerste dag van het nieuwe jaar staat mijn lief 's morgens op. Ik blijf nog 'vijf minuutjes' liggen. Ik ben weer flink weggedoezeld, als ik heel in de verte mijn lief houtjes hoor hakken om de kachel mee aan te maken.
Dan weet ik het , dit is het eerste geluksmomentje van het nieuwe jaar!
Als ik even later, nog in mijn warme fleeze pyjama, de kamer binnenstap is het er lekker warm. Terwijl ik genoeglijk voor de kachel kruip met mijn kopje thee, weet ik het zeker,dit is het tweede geluksmomentje.
Op onze berg kunnen gewone dingen opeens heel bijzonder zijn.
Ik wens iedereen een mooi Nieuwjaar met veel geluksmomentjes.

Geen opmerkingen: